L.D. Progresif Sistem Dağıtıcıları

L.D. Progresif Sistem Dağıtıcıları

L.D. Progresif dağıtıcılar çok geniş bir kullanım çeşitliliğine sahip dağıtıcı tipleridir. Her tip araç, ekipman ve makine üzerinde kullanılabilme özelliği taşır.


KATEGORİ
Sıvı Dağıtıcılar
DÖKÜMANLAR
DATASHEET

L.D. PROGRESİF SİSTEM DAĞITICILARI

L.D. Progresif dağıtıcılar çok geniş bir kullanım çeşitliliğine sahip dağıtıcı tipleridir.


Her tip araç, ekipman ve makine üzerinde kullanılabilme özelliği taşır.
Özellikle gres yağının dağıtımında kullanılmakta olan bu dağıtıcılar, gerektiğinde sıvı yağların dağıtımında da ayrıca kullanılabilmektedir. 

Modüler yapıda tasarlanmış olan progresif dağıtıcılar kullanımda büyük esneklikler sağlamaktadır.

Her bir dağıtıcı bloğu, başlangıç, ara ve bitiş olmak üzere 3 dilimin bir araya getirilmesi ile oluşturulmaktadır.

Bir dağıtıcı bloğunda en az 3 ve en fazla 9 adet`e kadar ara dilim eklenebilmektedir.

Dağıtıcı çıkışlarındaki doz miktarları, ara dilimler içerisinde bulunan pistonların çaplarına göre ayarlanabilmektedir.

Ayrıca Ara dilim çıkışları körlenerek yada başka bir ara dilimin çıkışı ile birlikte köprülenerek farklı miktarlarda dozların eşlde edilmesi mümkündür.

Progresif dağıtıcı çalışma prensibi sebebi ile, bir yağlama noktasının tıkanması halinde tüm noktalara yağ gönderimini keser ve tamamen bloke olur.

Bu sayede dağıtıcıdaki yağlamanın kontrolü mümkün olur.

Opsiyonel olarak sunulan mekanik ve dijital indikatörler ile dağıtıcı bloğunun çalışması kontrol edilebilir. 

UYARI : L.D. Progresif dağıtıcılar ile yağlama noktaları arasındaki mesafe en fazla 5 metre olmalıdır.

Ancak dağıtıcı çıkışlarında check-valve kullanarak bu mesafe 10 metre`ye kadar uzatılabilir. 


L.D. PROGRESİF SİSTEM DAĞITICILARI TEKNİK RESİM



PROGRESİF SİSTEM DAĞITICILARI DOZ AYARI

UYARI : Progresif dağıtıcıların çıkışlarından elde edilecek doz miktarı, 3 farklı yöntem ile birlikte oluşturulmaktadır.

Bu yöntemler tek başlarına kullanılabileceği gibi beraber olarak da kullanılabilmektedir.

Aşağıda bu yöntemler detayları ile birlikte açıklanmaktadır.

1. PİSTON HACİMLERİNE GÖRE DOZ DEĞERLER

Progresif dağıtıcılar pompadan gelen yağ miktarını sahip oldukları pistonların çapları oranında hacimlere bölerek yağlama noktalarına iletmektedirler.

Bir valf bloğunu oluşturan her ara dilim farklı doza sahip pistonlar yada aynı çapta pistonlar ile oluşturulabilir.

Alttaki resimde görüldüğü gibi progresif dağıtıcıların ara dilimleri içerisinde kullanılabilen 5 tip piston bulunmaktadır.

Progresif dağıtıcı girişine bağlı olan pompa debisine göre, pistonlar kendi hacimleri kadar yağı bölerek yağlama noktalarına iletirler.

Bu bölme işleminin hesaplanabilmesi için, dağıtıcı bloğunda kullanılan piston hacimlerinin birbirlerine orantısı kurularak her birinin böleceği yağ miktarı hesaplanmalıdır.



Giriş debi miktarına göre dağıtıcı çıkışlarından elde edilecek doz miktarları şu şekilde hesaplanır :

1. En ufak hacime sahip doz değeri bilinmeyen (x) olarak yazılır.

2. Diğer hacimlerin en küçük doz değerlerine (x) göre oranı bulunur. (0,141/0,062=2,27 gibi)

3. Bu oranlar birbirleri ile toplanarak, giriş debisi hacim miktarına bölünür. Bu sayede birim miktardaki (x) yağ hacmi bulunur. (2,5/14,62=0,170 gibi)

4. Birim miktardaki yağ hacmi (x), elde edilen oranlar kullanılarak çıkış hacimleri hesaplanır. (0,170x2,27=0,385 gibi)

2. DAĞITICI ÇIKIŞLARININ KÖRLENMESİ İLE DOZ DEĞERLERİ

Körleme yöntemi, progresif dağıtıcının bir ara dilimi üzerinde bulunan 2 adet çıkışın, tek çıkış üzerinde birleştirilmesidir.

Bu sayede ara dilimdeki 2 noktanın toplam hacmi tek noktadan temin edilebilmektedir.

UYARI : Körleme yapılacak olan ara dilimin, çıkış deliğinin içerisinde bulunan setuskur (M4) ve bilye mutlaka çıkartılmalıdır.

3. DAĞITICI ÇIKIŞLARININ KÖPRÜLENMESİ İLE DOZ DEĞERLERİ

Progresif dağıtıcı ara dilim çıkış noktaları, gerektiğinde yeterli doz miktarını karşılayabilmek için bir sonraki aradilim çıkışı ile birlikte köprülenebilir.

Bu yöntem sayesinde, körleme ile elde edilebilecek hacimlere daha fazla seçenek eklemek mümkündür.

Çıkışlı ve kör olmak üzere 2 tip köprü rakoru bulunmaktadır.

Bu sayede, istenilen çıkış noktası hem köprü üzerinde hemde ara dilim üzerinde olacak şekilde ayarlanabilmektedir.


UYARI : Yukarıdaki şema uyarınca, sol çizim çıkışlı köprüyü temsil etmektedir. Sağ çizim ise kör köprüyü temsil etmektedir.


Çalışma Sıcaklığı -40C° - + 80C°,
Max. Basınç 400 bar,
Yağ Sınıfı NLGI 0 (-10°C ile 0°C), NLGI 1 (0°C ile 10°C), NLGI 2 (10°C ile 30°C), NLGI 3 (30°C ve üzeri),
Min. Çalışma Basıncı 7,5 bar,
Piston Doz Değerleri Ø4(0.060cc), Ø5(0.100cc), Ø6(0.140cc), Ø7(0.190cc), Ø8(0.251cc),
Ara Dilim Bağlantıları En az 3 ara dilim – En fazla 9 Dilim,